• NFVB
  • KONTAKT
  • For Skoleelever
  • For Rådgivere
  • For Lærlinger
  • For Lærebedrifter
  • Om Svenneprøven
  • NFVB
  • KONTAKT
Back
- Digitaliseringen gir flere effektiviseringsgevinster, og Wella Company vil bistå kundene i å hente ut disse. Avtalen med Vitec Fixit Systemer er et ledd i vårt arbeid med å utvikle våre salongkunder, fremholder Country Manager Hanne Klausen Hamre i Wella Company.

- Digitaliseringen gir flere effektiviseringsgevinster, og Wella Company vil bistå kundene i å hente ut disse. Avtalen med Vitec Fixit Systemer er et ledd i vårt arbeid med å utvikle våre salongkunder, fremholder Country Manager Hanne Klausen Hamre i Wella Company.

Wella Company: Krafttak for digital varebestilling

- Wella Company vil være en aktiv pådriver digitalisering av frisørbransjen. Det er bakgrunnen for at vi har inngått et samarbeid med Vitec Fixit Systemer. Avtalen innebærer at alle Wella-salongene kan handle sine varer digitalt gjennom Fixit Produktkatalog, og oppnå en ekstarabatt på varekjøpet, forteller Country Manager Hanne Klausen Hamre.


- Digitialisering handler om å effektivisere og videreutvikle salongen. I krevende tider, som vi nå er inne i, gjelder det å bruke ressursene effektivt. Det er grunnen til at vi nå har inngått en avtale om å være tilgjengelig i Vitec Fixit Systemers produktkatalog, sier Hanne Klausen Hamre.

- Tilgangen til hele Wella-sortimentet gjennom Vitec Fixit Produktkatalog innebærer at våre kunder til enhver tid har full kontroll over varelageret, samtidig som de er sikret enkle bestillingsrutiner og varemottak. Det frigjør tid, som kan brukes på andre oppgaver, legger hun til.

Teknologibonus

Vitec Fixit Produktkatalog ble lansert i 2016, og er i dag en gjennomprøvet teknologisk plattform. Her kan salongene lynraskt få oversikt over varelageret, og legge inn automatiske eller manuelle bestillingsrutiner. Når varene er mottatt og scannet inn, er lagerbeholdningen oppdatert. Enkelt og greit. Man trenger ikke de tradisjonelle selgerbesøkene med «varepåfylling» fra leverandørene, men bruker selgerbesøkene til å fokusere på opplæring, produktnyheter og kampanjer. Gulroten for salongeiere er også at leverandørene i Fixit Produktkatalog gir en teknologirabatt basert på varekjøpet. Denne avregnes kvartalsvis og trekkes fra kvartalsfakturaen fra Vitec Fixit Systemer på leie av datasystemer.  

- Når leverandørene sparer penger på færre salongbesøk, mener vi at dette skal komme salongen til gode. Det er viktig å presisere at leverandørene selvsagt skal fortsette med sine kundebesøk, men med gode digitale løsninger og gode data får besøkene en langt høyere verdi for både salonger og leverandører. Fixit Produktkatalog bidrar nettopp til å effektivisere varekjøpsrutinene, oppsummerer forretningsutvikler Jan Roger Jensen i Vitec Fixit Systemer.

Flere leverandører på banen

Ideelt sett hadde det vært en fordel om samtlige leverandører hadde vært tilgjengelig i Vitec Fixit Produktkatalog, fordi man da hadde en samlet løsning for alle salongens innkjøp. Slik er det ikke i dag. Men listen over leverandører i produktkatalogen har økt jevnlig siden lanseringen i 2016. Vitec Fixit Produktkatalogen inkluderer p.t. følgende leverandører: Frends, Headbrands, Grooming, Verdant, Tjøstolvsen, Fred Hamelten, Leopold, og nå også Wella med tilhørende brands.

Tilbake
Annet Innhold