• NFVB
  • KONTAKT
  • For Skoleelever
  • For Rådgivere
  • For Lærlinger
  • For Lærebedrifter
  • Om Svenneprøven
  • NFVB
  • KONTAKT
Back
 - Salongene som er med på kampanjen #støttdinsalong opplever både støtteerklæringer og gavekortkjøp. Det er utrolig kjekt å se engasjementet fra salongeiere og kunder, fremholder markedssjef Christine Hauge Simonsen i Vitec Fixit Systemer

- Salongene som er med på kampanjen #støttdinsalong opplever både støtteerklæringer og gavekortkjøp. Det er utrolig kjekt å se engasjementet fra salongeiere og kunder, fremholder markedssjef Christine Hauge Simonsen i Vitec Fixit Systemer

#støttdinsalong - kundekontakt som varmer

Da frisør- og velværesalonger ble stengt 12. mars, kom utviklerne i Vitec Fixit Systemer AS opp med en idé som har slått godt an. Kampanjen #støttdinsalong oppfordret salongkunder til å kjøpe gavekort i favorittsalongen. Det resulterte også i varmende støtteerklæringer fra kundene. 


 - Dette er vårt bidrag til å sikre likviditet til salonger som nå må holde stengt. Kampanjen startet 25. mars og inkluderer SMS-utsendelse til salongenens trofaste kunder, bilder i sosiale medier og artikler på salongens hjemmeside. De 170 salongene som ble med fra starten av rapporterer om svært godt gavekortsalg. Snittprisen per gavekort er på 800 kroner.

 - Det finnes eksempler på enkeltsalonger som har solgt gavekort for 100.000 kroner. Det betyr mye likviditetsmessig, mens man venter på regjeringens kompensasjonsordning, forteller adm. direktør Tom Arne Furnes i Vitec Fixit Systemer.

 Kampanjen #støttdinsalong har vært en suksess, både i salg og positiv oppmerksomhet.

Verdsatt

Kampanjen selger kun digitale gavekort over nett og mobil, og er således tilpasset stengingen av salongene. Den vil pågå så lenge Vitec Fixit Systemers kunder ønsker det, forteller Tom A. Furnes.  - Vi opplever også at stadig flere av våre kunder deltar i kampanjen.

 - Jeg mener salget av digitale gavekort er en tillitserklæring og i mange tilfeller også et uttrykk for at kundene vil støtte sin salong solidarisk i en vanskelig tid. Noen av gavekortkjøperne har donert gavekortet til salongen og ansatte. Det er noe som varmer, mener Furnes.

Tilbake
Annet Innhold