• NFVB
  • KONTAKT
  • For Skoleelever
  • For Rådgivere
  • For Lærlinger
  • For Lærebedrifter
  • Om Svenneprøven
  • NFVB
  • KONTAKT
Back
- It’s about lifestyle and mindset. You choose you, sier Sanya Keränen, Creative director Nikita Hair.

- It’s about lifestyle and mindset. You choose you, sier Sanya Keränen, Creative director Nikita Hair.

Splitter ny kolleksjon fra Nikita Creative Team: RE:COLLECTION

- Inspirasjonen bak kolleksjonen var å gjenskape ikoniske looks i en ny form. Vi har lagt vekt på tidløshet og skreddersydde frisyrer til hver modell og deres livsstil. En innflytelsesrik kolleksjon som omhandler dagens samfunn. Nå er 90-tallsfenomenet tilbake, vi vil skille oss litt mer ut, ikke ligne på hverandre, men heller vise hvem vi er, forteller Nikita Creative Team om sin nye kolleksjon.
Av: - NFVB
Sist oppdatert: 2019-04-26T06:52:29.0000000Z

- I denne kolleksjonen har vi løftet frem ulike livsstiler som vi påvirkes av. Re:think, Re:norm and Re:present er mantra for kolleksjonen. Det er naturlig at stilen endrer og utvikler seg med tiden. Da vi også endrer vår livsstil, men du velger ditt jeg, din stil, og det som re:presents you. 

Bass slappin' funk noodle, Maya Vik 

I år har vi samarbeidet med den norske musikeren og it-dama Maya Vik. Vi har hentet inspirasjon fra Maya sin livsstil, personlighet og ikke minst hennes store naturlige krøller. Hårfargen er en soft nyanse av living coral som er en av de mest trendy fargene for 2019. Maya sin hudtone er lys, varm blush og passer helt perfekt for denne hårfargen. 

– Krøller FTW. Alltid. Det er jo kanskje det som gjør at jeg skiller meg ut her hjemme. Jeg hatet de frem til jeg var tidlig i 20-årene før jeg lærte å «embrace» det. Nå tenker jeg at «The bigger, the better!

Vi har hentet inspirasjon fra Maya sin livsstil, personlighet og ikke minst hennes store naturlige krøller.

Det handler ikke så mye om trender, men heller om stil 

It’s time to reset, Rethink and reposition. Det er softe og myke linjer som vi ser i naturen. Håret skal se friskt og levende ut. Stilen er inspirert av Rachels 90s frisyre og Birgitte bardottes 60s ikoniske look. Det er brukt en allergivennlig farge som har et naturlig uttrykk som sømløst vil kunne vokse ut med hennes naturlig ettervekst. En «lived in» frisyre med en dypere farge i bunn for å unngå den nyfargede eller nyklipte looken. Her skal det være en blanding av puffy og røff tekstur.

Stilen er inspirert av Rachels 90s frisyre og Birgitte bardottes 60s ikoniske look.

Vil skille oss mer ut 

Break the rules! Stand out! Re: norm. Før endret vi bare på klærne for å uttrykke et image, nå forandrer vi håret også. Stilen er basert på trendene i 2019, mikrotrender fra Instagram, street style, fashion week og influencere fra hele verden. De er unge, freshe og ønsker å skille seg ut. Ha egne meninger, uttrykk og bryr seg ikke om hva andre måtte tenke. De er allsidig og ønsker en look som lett kan la seg endre. Her har vi brukt vintage-farger som er duse og litt skitne pasteller. Det er klippet en klassisk, kort gradering med inspirasjon fra 60-tallets store stilikon Twiggy. Fargene kan gjerne se litt utvasket og famlet ut. 

Tilbake
Annet Innhold