• NFVB
  • KONTAKT
  • For Skoleelever
  • For Rådgivere
  • For Lærlinger
  • For Lærebedrifter
  • Om Svenneprøven
  • NFVB
  • KONTAKT
Back
Gode leverandørforhold er nøkkelen til suksess for enhver hudpleieklinikk.

Gode leverandørforhold er nøkkelen til suksess for enhver hudpleieklinikk.

Slik får du mest ut av leverandørsamarbeidet

Gode leverandørforhold er nøkkelen til suksess for enhver hudpleieklinikk. Ved å bygge sterke relasjoner, forhandle deg frem til gunstige vilkår, og samarbeide tett om markedsføring og produktporteføljer, kan du sikre bedre tilbud til både klinikken og kundene. Her er syv tips som kan hjelpe deg med å få mest mulig ut av samarbeidet med leverandørene dine.


→ Bygg sterke relasjoner: 

Å etablere en god relasjon med leverandørene er gull verdt for bedriften din. Åpen og regelmessig kommunikasjon kan resultere i bedre tilbud og sikre at leverandørene prioriterer din bedrift høyere når varer eller produkter skal sendes ut. Dette vil si at du får varene raskere, at bestillingen din behandles før andre kunder, og at du får tilgang til populære eller begrensede varer før andre.

 

→ Forhandle pris og betingelser: 

Ikke vær redd for å forhandle om priser, leveringsbetingelser eller betalingsvilkår. Mange leverandører er villige til å tilby rabatter eller fleksible betalingsplaner hvis du forplikter deg til et visst volum eller langsiktige avtaler.

 

→ Søk opplæring og støtte: 

Be leverandørene om produkt-trening for terapeutene i klinikken din. Dette gir bedre kunnskap om produktene dere skal selge, og gjør dere tryggere og mer overbevisende når dere presenterer dem for kundene.

 

→ Tilpass produktporteføljen sammen: 

Jobb tett med leverandørene for å tilpasse produktporteføljen din etter trender, sesong, og kundebehov. Leverandørene sitter på viktig salgsdata, og kan hjelpe deg med å identifisere bestselgere og introdusere nye produkter som er populære på markedet.

 

 → Utnytt kampanjer og spesialtilbud: 

Leverandører kjører ofte kampanjer, sesongtilbud eller pakker som kan være svært gunstige for klinikken din. Hold deg oppdatert på disse tilbudene og utnytt dem til å skape egne kampanjer eller spesialtilbud for kundene dine.

 

→ Samkjør markedsføringstiltak: 

Koordiner markedsføringskampanjer med leverandørene dine. De kan bidra med materiell eller samarbeid på sosiale medier og ved eventer.

 

→ Foreslå felles arrangementer: 

Arranger kundekvelder eller workshops i samarbeid med leverandørene dine. Dette kan inkludere produktlanseringer, kundeopplæring, eller spesielle salgskvelder som gir kundene en eksklusiv opplevelse og klinikken en gyllen mulighet til økt salg.



  • Les Hud & velvære nr. 3 2024 digitalt HER

  • Les andre magasiner fra NFVB digitalt HER 

Tilbake
Annet Innhold