• NFVB
  • KONTAKT
  • For Skoleelever
  • For Rådgivere
  • For Lærlinger
  • For Lærebedrifter
  • Om Svenneprøven
  • NFVB
  • KONTAKT
Back
Selg anerkjente produktmerkevarer og vær serviceinnstilt. Kundene er ofte villige til å betale mer for gode resultater og en positiv opplevelse.

Selg anerkjente produktmerkevarer og vær serviceinnstilt. Kundene er ofte villige til å betale mer for gode resultater og en positiv opplevelse.

Slik driver du lønnsomt i nedgangstider

Økonomiske nedgangstider, inflasjon og økt konkurranse kan være utfordrende for en liten bedrift som driver med hud- og skjønnhetspleie. Magasinet Hud & velvære presenterer her ti tips som kan bidra til økt omsetning og trofaste kunder.


1. Sørg for kvalitet i alle ledd: 

Tilby høykvalitets hudpleiebehandlinger. Selg anerkjente produktmerkevarer og vær serviceinnstilt. Kundene er ofte villige til å betale mer for gode resultater og en positiv opplevelse.

Ekstra tips: Ring kunden en eller to dager etter at han eller hun har vært hos deg for å høre om alt står bra til med huden, eller om produktene fungerer. Det skaper en relasjon hvor kunden føler seg sett og ivaretatt.


2. Tilby skreddersydde behandlinger: 

Ikke lås deg fast i standardbehandlinger. Nå er det individuelt tilpassede behandlinger som gjelder. Når kunden opplever at behandlingene, og produktene du tilbyr er spesielt tilpasset dem, blir opplevelsen personlig, og sannsynligheten for at kunden kommer tilbake er stor.

Når kunden opplever at behandlingene, og produktene du tilbyr er spesielt tilpasset dem, blir opplevelsen personlig, og sannsynligheten for at kunden kommer tilbake er stor.

3. Markedsføring og sosiale medier:

Vær til stede på sosiale medier, men vær forsiktig med hva du legger ut. Det er ikke lov å markedsføre kosmetiske behandlinger som laser, injeksjonsbehandlinger og andre kosmetiske behandlinger som innebærer nåler. Det er heller ikke lov å vise før- og etterbilder av hud og behandlinger. Ifølge forbrukertilsynets veiledning om markedsføring av skjønnhetsprodukter og behandlinger i sosiale medier, har du lov til å markedsføre følgende: Du kan kjøre reklame for alminnelige neglebehandlinger, bryn, vipper, frisør, og alminnelig kosmetikk og ansiktsbehandlinger som kun tilfører vitaminer. Det er også lov å markedsføre spraytan og andre lignende skjønnhetsbehandlinger som normalt ikke rammes av markedsføringsloven § 2, jf. §§ 19 og 21 som uetisk markedsføring.  

 

4. Skap kundelojalitet: 

Sett opp et belønningssystem eller lojalitetsprogram for å belønne faste kunder. Gode tilbud og rabatter kan oppmuntre dem til å returnere og anbefale salongen din til andre.

 

5. Ansett skikkelige fagfolk: 

Et dyktig personale med kunnskapsrike og dyktige hudpleiere vil sikre at kundene får den beste opplevelsen og de beste resultatene.


6. Oppdater deg på trender: 

Hold deg oppdatert på de nyeste hudpleietrendene og teknologiene. Dette viser at salongen din er moderne og innovativ.

 

7. Lag en god kundeopplevelse: 

Skap en behagelig atmosfære i salongen og gi god kundeservice. Kundene vil huske en positiv opplevelse og vil være mer tilbøyelige til å anbefale deg til andre.

Skap en behagelig atmosfære i salongen og gi god kundeservice.

8. Samarbeid om helhet: 

Vurder å samarbeide med andre lokale bedrifter for å utvide kundebasen. Et samarbeid med et treningsstudio eller en frisørsalong kan være en del av et mer helhetlig tilbud.

9. Bevisst prissetting: 

Ha konkurransedyktige priser, men ikke undervurder verdien av tjenestene dine. Ønsker du likevel å senke prisene? Ikke senk de for mye, da det kan skade omdømmet ditt og føre til at kundene tror tjenestene dine er av lavere kvalitet.

 

10. Tilbakemelding fra kunder: 

Spør kundene om tilbakemeldinger og vurderinger. Positiv tilbakemelding kan brukes i markedsføringen, og eventuelle negative tilbakemeldinger kan hjelpe deg med å forbedre tjenestene dine.

 

Tilbake
Annet Innhold