• NFVB
  • KONTAKT
  • For Skoleelever
  • For Rådgivere
  • For Lærlinger
  • For Lærebedrifter
  • Om Svenneprøven
  • NFVB
  • KONTAKT
Back
- Kanskje noen synes det er dristig å åpne en skjønnhetssalong i disse tider, men det var faktisk koronapandemien som trigget meg til å realisere konseptet akkurat nå, sier Tina C. Mamelund.

- Kanskje noen synes det er dristig å åpne en skjønnhetssalong i disse tider, men det var faktisk koronapandemien som trigget meg til å realisere konseptet akkurat nå, sier Tina C. Mamelund.

Skjønnhet og velvære til rett tid

- Det har vært utrolig spennende å utvikle skjønnhetskonseptet The Beauty Hub.  Jeg ville lage noe litt «edgy» tilpasset vårt nedslagsområde. Det ser ut som om vi har truffet blink, smiler gründer og daglig leder Tina C. Mamelund.


The Beauty Hub startet opp midt under koronaen, i et Oslo som til tider har vært sterkt preget av lokale restriksjoner. Men det var pandemien som fikk Tina C. Mamelund til å satse.

- Kanskje noen synes det er dristig å åpne en skjønnhetssalong i disse tider, men det var faktisk koronapandemien som trigget meg til å realisere konseptet akkurat nå.  Jeg har jobbet med kundeservice og strategiutvikling i en kontorjobb gjennom mer enn 10 år, og det har blitt belastende å sitte på hjemmekontor uten fysisk kontakt med kolleger.  Jeg er nemlig en veldig sosial person og trenger å ha mennesker rundt meg.  Så pandemien ga meg et puff til å ta opp igjen faglige ferdigheter innen make-up og bryndesign og etablere noe nytt i skjønnhetsmarkedet i Oslo, forteller Tina C. Mamelund.

 - Men jeg må legge til at jeg har hatt nytte av å jobbe med strategiutvikling i så mange år. Det har gjort meg bevisst på å tenke konseptuelt. Det er heller ingen ulempe at jeg har utdanning fra BI. Det kommer godt med når man starter egen virksomhet.

Aktiv på sosiale medier

En nøkkelfaktor for å bygge merkevaren The Beauty Hub, har vært aktiv bruk av sosiale medier. 

 - Vi presenterer våre tjenester både i form av film og foto, og ikke minst legger vi til rette for events og aktiviteter tilknyttet The Beauty Hub. Det krever at man setter av tid og jobber bevisst med dette. Aktivitet skaper aktivitet. Bruken av sosiale medier har vært avgjørende for at vi har greid å etablere oss under koranapandemien, fastslår Tina, som også har designet The Beauty Hubs egen nettside.

Make-up artist Sunniva har spesialisert seg på bryndesign, og jobber mye med brynlaminering, som er det hotte for tiden. 

 - Jeg er opptatt av å formidle hvordan vi jobber, og i samråd med kundene filmer vi behandlingen. Det blir en dokumentasjon på håndverket, ikke bare før-og-etter bilder.  Hvis vi får lov av kunden, legger vi det også ut på sosiale medier, forteller Tina C. Mamelund.

Godt potensiale i fornyet område

The Beauty Hub er lokalisert i Anker Næringslokaler i enden av Grünerløkka. Området har vært en smule «belastet», men Tina ser positive utviklingstrekk for området.

 - Det var perfekt å komme inn i lokalene akkurat nå. Storgata gjennomgår en kraftig oppgradering, og kommer til å bli et naturlig bindeledd mellom Grünerløkka og Oslo sentrum. Jeg er overbevist om at trafikken i form av forbipasserende vil øke kraftig når ting blir ferdig. Så får vi heller tåle at det pågår anleggsarbeider utenfor en stund til. 

 - Fordel av å ligge på gateplan, med god eksponering mot forbipasserende, er noe som gjør at vi kan utvikle produktsalget.  Det merker vi allerede nå. Dessuten er det et pluss, at vi kan styre arbeidstiden etter aktivitetene. Jeg kunne ikke holdt til i et kjøpesenter, der man blir tvunget til å tilpasse virksomheten til kjøpesenterets åpningstider, for å si det sånn.

Beauty i stor bredde

Tjenestetilbudet i The Beauty Hub er spisset mot skjønnhetspleie i ordets videste forstand. Vipper, bryn, manikyr, pedikyr og make-up er spesialiteter, men kundene kan også nyte klassisk massasje og behandlinger som inkluderer ansiktsmasker. The Beauty Hub har også avtale både med en som utfører keratinbehandlinger for hår, og en lege som kommer hver lørdag for å foreta injeksjonsbehandling.

 - Vi må være gode på det vi driver på med, så jeg har holdt igjen når det gjelder tilbud innen frisering og hudpleiebehandlinger. Vi må ha kvalifisert personell, skal vi holde en høy etisk og faglig standard. Derfor har vi begrenset hudpleietilbudet. Vi jobber fortrinnsvis med Esthemax, en Hydro Jelly Mask, som blant annet gir oppstrammende og avkjølende effekt. Den enkel å bruke og veldig populær. Vi har satt det i system, der kundene kan få nakke- og skuldermassasje mens masken virker. Så er man fresh og avslappet når behandlingen er over.

- Vi ønsker å ha et luktfritt miljø, og bruker derfor kun gelé produkter fra CND, Indigo og Light Elegance i manikyr og pedikyrbehandlinger.

 

Trives med kundebehandlinger

 - Jeg er på ingen måte en ren administrator, men jobber aktivt med kundebehandlinger. Grunnen til at jeg startet The Beauty Hub, var nettopp at jeg elsker å jobbe med kunder og mine faglige spesialiteter. Først og fremst bryndesign og brynstyling, men jeg er også opptatt av make-up. Dette er utrolig viktig tjeneste hos oss. Vi jobber både med make-up i forbindelse med TV og filmproduksjoner og vi har flere kjendiser på kundelisten. Så her har vi virkelig en faglig styrke, som blir lagt merke til, sier Tina.

 - Vi kjører også make-up kurs for våre kunder. Foreløpig gjør vi dette nettbasert online, men vi vil kjøre fysiske kurs når dette blir tilrådelig, legger hun til.

Vil gjerne starte akademi

Tina Mamelund er i oppstartfasen med The Beauty Hub, men tenker allerede på hvordan hun skal utvikle konseptet videre.

 - Vi må bygge sten på sten, og jeg er veldig opptatt av at ting skal på skinner før vi går videre. Jeg har noen tanker om hvor vi skal videre, uten at jeg vil gå inn på det akkurat nå.  Men jeg kan røpe en ting, og det er at jeg håper å kunne realisere drømmen om å starte skolevirksomhet, og tilby kurs rundt om i landet.  Men vi får nå ta det første først, nemlig utvikle The Beauty Hubs fulle potensiale, avrunder Tina C. Mamelund med et smil.  


Tilbake
Annet Innhold