• NFVB
  • KONTAKT
  • For Skoleelever
  • For Rådgivere
  • For Lærlinger
  • For Lærebedrifter
  • Om Svenneprøven
  • NFVB
  • KONTAKT
Back

Sats på prisgunstige kurer

For å øke inntjeningen per kunde, anbefaler Ann Kristin Hellerslien, markedssjef i Thalgo Norge, å fokusere på prisgunstige kurer. Siden høsten er tiden for reparasjon, oppfordrer hun til å rette innsatsen mot pigmentbehandlinger og andre hudforbedrende behandlinger.

Av: - NFVB
Sist oppdatert: 2024-10-18T10:47:43.0000000Z

 – Behandling av pigmenteringer er et omdiskutert felt, og noen behandlinger kan være for aggressive. Klinikkene bør derfor velge produkter og behandlinger som effektivt fjerner pigmenteringer i hudoverflaten uten å trigge melanocyttene på lang sikt. De som klarer å tilby dette på en trygg og effektiv måte, kan tiltrekke seg flere kunder og dermed øke inntjeningen i høst.

Hun legger til at det også nå er høysesong for hudforyngende behandlinger, og anbefaler å tilby behandlingspakker for å øke inntjeningen per kunde sammenlignet med å tilby enkeltstående behandlinger. 

 – Selv om markedet er fullt av såkalte «quick-fix-behandlinger», bør man lære kundene at de daglige rutinene med persontilpassede, oppbyggende produkter er det som gir ønskede resultater på lang sikt. En effektiv måte å fremme denne langsiktige tilnærmingen på, er å innlemme salgsprodukter i prisen på «høstbehandlingene». Ved å tilby en pakkepris som inkluderer hjemmeprodukter, sikrer du kundene de beste resultatene, samtidig som inntjeningen øker betydelig, siden det ofte er god fortjenesten på salgsprodukter. 

Ann Kristin Hellerslien, Thalgo Norge og artikkelforfatter Randi Solstad. 

Øk salget med aktuelle mersalgsprodukter

Hellerslien påpeker videre at det er vårt ansvar som terapeuter å skape mersalg ved å informere og tilrettelegge slik at kundene får med seg riktige produkter hjem. Mersalgsprodukter er en enkel og effektiv måte å gjøre det på. Reisestørrelser av populære produkter er perfekte for dette formålet. Ha dem synlig plassert på disken, og husk alltid å spørre kundene om de vil ha med en praktisk, mindre variant av sitt favorittprodukt, eller om de ønsker å prøve noe nytt. 

– Jeg vet at mange ønsker en ren og delikat disk, og mange klinikker har skap med produkter bak disken. Dette er supert for utstilling, men absolutt ikke salgsfremmende. Produktene bør være lett tilgjengelige, slik at kundene enkelt kan plukke dem opp og bli inspirert til å kjøpe.

Nå som vinteren nærmer seg, er det smart å være føre var. Sett frem håndkremer, lip-balm og sheet-masker på disken. Om det er plass kan det godt benyttes et ekstra bord for å fremheve produktene dine. 


Markedskampanjer som appellerer til kundenes individuelle behov

Når du planlegger markedskampanjer, om det er i form av nyhetsbrev, eller en kampanje på Instagram bør du sette søkelys på prisgunstige kurer, og produkttilbud som appellerer til kundenes individuelle behov. Husk at kundene i stor grad blir motivert av å føle at de gjør et «kupp». Ved å tilby spesialtilpassede tilbud som gir dem det beste for akkurat deres hudtype, øker sannsynligheten for at du tiltrekke deg flere kjøpere som føler at de gjør en smart investering i sitt egen velvære.


 Tips til deg som driver egen klinikk: 

→ Ta aktivt kontakt med leverandørene dine for å diskutere mulighetene for prisgunstige behandlings- og produktpakker. Dette samarbeidet kan hjelpe deg med å tilby attraktive tilbud til kundene dine, samtidig som det styrker inntjeningen for både klinikken og leverandøren. 

→ Samarbeid med leverandørene om å utvikle skreddersydde løsninger som passer til dine kunders behov. Ved å finne unike kombinasjoner av behandlinger og produkter, kan du tilby merverdi til kundene, samtidig som du øker lønnsomheten i klinikken.

 

  • Les Hud & velvære nr. 3 2024 digitalt HER

  • Les andre magasiner fra NFVB digitalt HER 

Tilbake
Annet Innhold