• NFVB
  • KONTAKT
  • For Skoleelever
  • For Rådgivere
  • For Lærlinger
  • For Lærebedrifter
  • Om Svenneprøven
  • NFVB
  • KONTAKT
Back
- Etter 25 år i faget elsker jeg fortsatt å jobbe, og bruker all min tid og energi og tid på dette, sier gründer og daglig leder Tanja Jasmin Kvamsdahl.

- Etter 25 år i faget elsker jeg fortsatt å jobbe, og bruker all min tid og energi og tid på dette, sier gründer og daglig leder Tanja Jasmin Kvamsdahl.

Spesialisering gir suksess

 - Det var spennende å lansere Norges første spesialsalong for kroppsvoksing tilbake i 2006. Det var et litt eksotisk nisjemarked. Men det har gått bra, og vi har bygget en solid merkevare med mange faste kunder, smiler gründer og daglig leder Tanja Jasmin Kvamsdahl.


 - Det er utrolig gøy å kunne realisere egne ideér, det har vært en drivkraft hos meg i alle år. Det er gøy å få til det man ønsker, selv om det fra tid til annen kan være krevende å drive egen virksomhet, sier hudterapeut Tanja Jasmin Kvamsdahl mens hun geleider oss inn i salongen på Majorstuen i Oslo.

Jasmin har bygget opp en lokalt forankret virksomhet, som frem til april i fjor bestod av to salonger. Nå har hun konsentrert seg om å drifte én salong. - Jeg hadde også en avdeling i Parkveien, 10 minutter unna. Utfordringen var at omlegging av trikkeskinner og veiarbeider gjorde det vanskelig for kundene å besøke oss. Jeg bestemte meg derfor for å samle aktivitetene og satse fullt og helt på avdelingen på Majorstuen. Heldigvis ligger de i samme område, så det var ikke så vanskelig å få kundene til å komme hit i stedet. - For min del må jeg også si det har vært en lettelse å slippe å pendle mellom to steder, så jeg er godt fornøyd med denne løsningen. 

Spisset tjenestetilbud

Waxing Palace & Park Beauty inkluderer i dag tre hudterapeuter, men lokalene gir rom for ytterligere utvidelse av staben.  - Vi har flotte lokaler på gateplan og to flinke medarbeidere med spisskompetanse på sine fagområder, med kroppsvoksing og intimvoksing som spesialitet. Men vi utfører også tilleggstjenester, som threading, permanent vippebøy, lash extensions, brynstyling, estetisk fotpleie og manikyr. - Akkurat nå er vi passe dimensjonert på personalsiden, men vi jobber aktivt med å markedsføre oss i vårt lokalmarked. Planen er å øke antall medarbeidere etter hvert.  Vi må stå på, for det er hard konkurranse om kundene i vårt nedslagsområde. Det finnes salonger som dumper prisene, men vi satser på kvalitet og kunder som er villige til å betale for våre kvalitetssikrede tjenester. Det har gitt oss trofaste kunder gjennom årene, og jeg vil ikke fire på dette. I dagens marked mener jeg man må være spesialist på sitt område. Det gir kundene tillit og sikrer gjenkjøp, mener Tanja.

Godt forberedt kundebesøk

Rådgivning er også viktig, og det gjelder å forberede seg på kundebesøket i forkant. - Kunder som booker online får automatisk et spørreskjema de kan fylle ut og returnere. Det er spesielt viktig ved første besøk, selv om vi ikke utfører tjenester som krever et samtykkeskjema på linje med det kundene fyller ut ved hudpleiebehandlinger. Spørreskjemaet hjelper oss også å planlegge behandlingen forkant, så vi kan yte kunden god service og planlegge tidsforbruket.

I dagens marked mener jeg man må være spesialist på sitt område. Det gir kundene tillit og sikrer gjenkjøp

 

Utvikler egne behandlingsritualer

Tanja er opptatt av at medarbeiderne følger behandlingsrutinene som er utviklet gjennom mange år. Det krever oppfølgning. - Jeg er veldig fokusert på kvalitet og bruker 2-3 måneder på å lære opp og følge nye medarbeidere før de får lov til å «gå solo», så det er tidkrevende å ha personalansvar. Sånn sett synes jeg NFVBs arbeid for å etablere et fagbrev for hudpleiere er positivt. Hudpleiere som kommer rett fra skolen krever oppfølgning, og en lærlingordning med et lærlingtilskudd gjør det mer attraktivt å ansette nyutdannede. Da får vi betalt for den opplæringsoppgaven vi faktisk utfører.

Bruk av veganervennlige og miljøtilpassede produkter er rettesnoren i Waxing Palace & Park Beauty, og man har et eget voksmerke, Jax Wax Australia.

Elsker jobben

Tanja Jasmin Kvamsdahl brenner for faget, og hun trives med fulle kundelister. - Kjærligheten til faget er det som gir meg vinger. Jeg elsker å jobbe og bruker all min tid og energi på dette, smiler Tanja. Jeg har absolutt tenkt til å jobbe i full produksjon som terapeut. Det krever sitt, men det er også givende å få postive tilbakemelinger fra kundene. Det gir meg energi og et løft. Når jeg nå kan konsentrere meg fullt og helt om det som skjer i denne salongen, har jeg fått ekstra overskudd til å ha fokus på kundenes ve og vel, også mellom salongbesøkene. Jeg er online 07.00 – 23.00, og gir kundene råd og veiledning når de trenger det. Høy servicegrad er viktig i vår bransje, fastslår hun.


NFVB gir trygghet

Waxing Palace & Park Beauty er medlem av NFVB og Tanja Jasmin Kvamsdahl legger vekt på at medlemskapet gir henne trygghet. - Jeg har fått veldig fin oppfølgning og hjelp, spesielt når det gjelder advokatbistand. Det er viktig for meg, som driver egen virksomhet, at man er en del av et nettverk og ikke står alene når det oppstår sitasjoner som krever ekstern bistand.  Jeg er også stolt over å være den første salongen i hudpleiebransjen som har en tariffavtale etter mal av frisørbransjen.

Medlemskap i NFVB er et kvalitetsstempel og finnes synlig ved disken i resepsjonsområdet.

 

   

Tilbake
Annet Innhold