• NFVB
  • KONTAKT
  • For Skoleelever
  • For Rådgivere
  • For Lærlinger
  • For Lærebedrifter
  • Om Svenneprøven
  • NFVB
  • KONTAKT
Back
Pia K. Aarsten, daglig leder hos Touch frisører AS, sparte mange tusen på å bruke medlemsfordelen med rimeligere gebyr ved kortbruk.

Pia K. Aarsten, daglig leder hos Touch frisører AS, sparte mange tusen på å bruke medlemsfordelen med rimeligere gebyr ved kortbruk.

Pia sparte 50 000 kroner på kortgebyrer

En e-post fra NFVB, hjemmekontor og en liten ringerunde. Slik endte Pia K. Aarsten, daglig leder hos vårt medlem Touch frisører AS, opp med å spare 50 000 kroner.


I årets Godt nytt år-epost benyttet administrerende direktør Anne Mari Halsan i Norske frisør- og velværebedrifter (NFVB) anledningen til å minne om noen av medlemsfordelene, blant annet om at man kan spare mye på våre kortavtaler. Medlemsfordelene er bekjentgjort på nettsiden, i magasinene og i sosiale medier, men mange glemmer nok å sjekke ut alle fordelene i en travel hverdag.


Betimelig hjemmekontor

Pia K. Aarsten, daglig leder hos Touch frisører AS, er veldig glad for påminnelsen. 

 – Jeg hadde hjemmekontor den dagen e-posten fra NFVB kom, og bra var det. Da hadde jeg tid til å lese skikkelig gjennom den. Jeg hadde tid til å ringe både NHO og Virke for å sjekke alle medlemsfordelene, sier Aarsten. 

En av medlemsfordelene hun undersøkte, var tilknyttet Nets og elektronisk betalingsløsning. Gjennom å være medlem hos NHO, gikk VISA-gebyret brått fra å ligge på 1,59 %, til 0,34 %. Kredittgebyret sank fra 2,08 % til 0,51 %. Det utgjør ganske mange penger for de fleste salonger.


Godt for hodet, godt for lommeboka

– Etter å ha snakket med Nets endte jeg opp med å spare ca. 50.000 kr i året fordelt på tre avtaler. Deretter gikk jeg helgen i møte med en blanding av skam og glede: at jeg ikke har tatt meg tid til dette før, unnet meg en dag i året og kalt det «besparelsesdagen»! 

 - Godt for lommebok og hodet, smiler Aarsten. 

Hun oppfordrer nå NFVB og NHO til å bli enda tydeligere på hvilke fordeler som ligger i medlemskapet. Dette er en oppfordring salgs- og markedssjef i NHO Service og Handel, Lise Strøno Bruusgaard er takknemlig for.  

 – Konkrete eksempler på hva du har rett på som medlem hos oss, og hva dette utgjør i kroner og ører, har vi mange av. Disse må vi bli flinkere til å synliggjøre. Jeg oppfordrer også alle som er interessert i å lære mer om NFVB-medlemsfordeler, til å ta kontakt med meg om de lurer på noe. Vi eksisterer for at arbeidshverdagen din skal bli både enklere og mer økonomisk, sier hun.  


Bruk medlemsfordelene dine - vi hjelper deg!

Salgs- og markedssjef i NHO Service og Handel, Lise Strøno Bruusgaard, oppfordrer alle salong­ledere til å bruke medlemsfordelene fullt ut.

 – For få av våre medlemmer benytter seg av fordelene som ligger i å være medlem hos oss. En mulig grunn til dette, kan være at det opp­lev­e­s komplisert å aktivere dem. Egentlig er det veldig enkelt, forklarer hun.

Les også: Sjekk hvor mye du kan spare

Spar penger – ta kontakt

Lise S. Bruusgaard

Salgs- og markedssjef, NHO SH

Tlf. 99 10 52 79

E-post lsb@nhosh.no

Tilbake
Annet Innhold