• NFVB
  • KONTAKT
  • For Skoleelever
  • For Rådgivere
  • For Lærlinger
  • For Lærebedrifter
  • Om Svenneprøven
  • NFVB
  • KONTAKT
Back
Magasinet FRISØR nummer 2/22.

Magasinet FRISØR nummer 2/22.

Magiske øyeblikk fra en fantastisk reise

Magasinet FRISØR nummer 2 2022 er i stor grad en hyllest til bransjens dedikerte fagutøvere. Utgivelsen presenterer i tekst og bilder hvorfor frisør er et yrke som byr på trivsel og glede på mange plan.


Det er vanskelig å fange energi på trykk, men jeg tror likevel at du merker at bildene fra NM og Årets Frisør gjør noe med deg. Vi har også intervjuet to av bransjens stjerner, Kenneth Solbakken og Eirik Thorsen. De lever faget. Jeg håper alle som leser FRISØR føler en egen glede over å være en del av en bransje som gløder, der både kreativitet og nerdete detaljfokus skaper uttrykk som du bare må elske.

President Espen Sævold oppsummerer i sin leder både bransjehelgen i mars og hva NFVBs arbeid går ut på. Vi skal skape fremtidsrettede arbeidsplasser, der alle stortrives med jobben, kollegaene og kundene. Dette krever bevissthet om de mekanismer som skaper dette. Det krever nemlig planlegging, tilrettelegging og innsats. «Det er itjnå som kjem tå seg sjøl».

 

Magasinet FRISØR leses til inspirasjon og glede. Det er noe av det viktigste vi kan by på. I en stadig mer digital verden øker opplevelsen av å kunne sette seg ned med et magasin, og føle at du stresser litt ned mens du blar deg gjennom store og små bransjesaker. Det synker litt mer inn, og du rekker å gjøre deg noen tanker om det du leser.

Når det er sagt, så vil jeg gjerne gjøre oppmerksom på NFVBs digitale flater. Nettsiden, Instagram, Facebook og TikTok leses og brukes ulikt. Vi prøver å ha et godt samspill mellom disse kommunikasjonskanalene, og håper også vi fanger opp ulike «mediebrukere». De levende bildene fra NM og prisfesten gjenforteller magien rundt disse begivenhetene på en helt annen måte enn papirformatet kan formidle.

 

Når du sitter med FRISØR i hånden, så hold fast i det mens du løfter blikket og setter deg noen mål for hvordan du skal bli en litt bedre fagutøver, en litt bedre leder/medarbeider og hvordan du skal gi kundene en litt bedre salongopplevelse, som inkluderer at de øker gjenbesøket og bestiller mer fra «salongmenyen».  

 

 I et gammelt kinesisk visdomsord heter det at en reise på tusen mil begynner med ett skritt. Begynn på reisen allerede nå. Ha en riktig god tur!


Les magasinet digitalt HER.   Se også andre utgivelser fra NFVB

Vi ønsker deg inspirerende lesning.

Redaktør Jarl Martin Garder i magasinet FRISØR.

 

Tilbake
Annet Innhold