Magasinet FRISØR nr. 2/2025 setter fokus på frisørfagets fantastiske muligheter.
Magasinet FRISØR nummer 2 2025 viser hvordan bransjens fagfolk utfolder seg med kreativitet, presisjon, pasjon og blikk for estetikk. NM i frisering og fotokonkurransen Årets Frisør tar frem frisørenes lidenskap for hele fagspekteret, og når man på Prisfesten blir kalt opp som vinner i konkurranse med mange andre dedikerte fagutøvere forløses sterke følelser. Det er en sann glede å ta del i vinnernes jubelrop.
Det er bransjeutvikling i praksis når NFVB arrangerer Beauty is Business. Der møtes bedriftsledere, fagfolk og leverandører, alle med stor interesse for å skape kundevennlige og lønnsomme salonger og klinikker. Men ikke minst er dette en møteplass for de som er lidenskapelig opptatt av faget sitt. Her er norgesmesterskap, messe og seminarer samlet under samme tak. En fantastisk mulighet for å treffe folk du kan dele din lidenskap med.
FRISØR nummer 2 2025 gir glimt av det som skjedde på gulv og scene under en hektisk dag i april, men det ligger utallige timer med forberedelser bak denne dagen. Det gjelder både konkurranseutøverne, og ikke minst NFVB som arrangør. Og det NFVB jobber med er å være en aktiv bidragsyter til å skape robuste arbeidsplasser med fremragende fagfolk.
NFVB har fått en ny president – Aksel Reksten fra PÅHÅRET. Han er «arvelig belastet» med en mor som var norgesmester i frisering, og gründer av det som har blitt en av Norges fremste salonggrupperinger. PÅHÅRET Gruppen ble også kåret til Årets Frisørkonsern 2025. Han har alle forutsetninger for å lede NFVB på beste måte, med alle de oppgaver forbundet skal gjøre for medlemmene og bransjen.
NFVBs landsmøte er en arena der ledere i medlemsbedriftene diskuterer bransjens fremtid. I år ble de presentert for NFVBs nye strategi for de kommende fire årene. Den beskriver ulike målområder, og hva NFVB vil prioritere i sitt arbeid for bransjen generelt og medlemmene spesielt. NFVBs strategiplan vil på ulike vis gjelde absolutt alle bedrifter i bransjen, enten det gjelder fagets utvikling eller bransjens rammebetingelser.
Magasinet FRISØR er en av flere kommunikasjonskanaler NFVB benytter for å treffe bransjen. Vi utgir også magasinet Hud & velvære rettet mot hudpleiebedrifter, og bruker flere some-kanaler med korte, daglige budskap. Vi deler, informerer og inspirerer, og bevisstgjør om at bak enhver suksess ligger det mye og dedikert arbeid.
Vi håper dette magasinet fyller deg med velgjørende inspirasjon.
Redaktør Jarl M. Garder er ansvarlig for NFVBs magasiner.