Back
De visuelle presentasjonsmulighetene på Instagram passer som hånd i hanske til frisør- og velværebransjen, som lever av visuelle opplevelser. Det handler  om å gi inspirasjon og bevege folk.

De visuelle presentasjonsmulighetene på Instagram passer som hånd i hanske til frisør- og velværebransjen, som lever av visuelle opplevelser. Det handler om å gi inspirasjon og bevege folk.

Instagram: Det handler om positiv relasjonsbygging

Instagram er helt essensiell for presentasjonen av Hairtalk Extension, forteller Dag Fredrik Ramberg i Ruhs as. - Det billedmaterialet vi kan dele med både sluttbrukere og frisører, blir noe helt annet på Instagram enn Facebook. Den sfæren Instagram byr på, blir en motvekt til trykket fra kommersielle salgskanaler.

De visuelle presentasjonsmulighetene passer også som hånd i hanske til frisørbransjen, som lever av visuelle opplevelser. For oss handler det om å gi inspirasjon og bevege folk, sier Dag Fredrik. - I dag forholder folk seg mer til personer enn bedrifter, og jeg synes Årets Influenser Lotte Myrseth er et strålende eksempel på en fagperson som bruker Instagram på en forbilledlig måte. Hun byr på seg selv faglig og personlig, og har gjort en jobb som det står stor respekt av. - Ellers må jeg rose NFVBs instagramsatsning. Jeg synes grafisk designer Kirsti Auke har gjort en fin jobb. Man må starte et sted. Trinn 1 dreier seg om å bygge en visuell ramme, og den er på plass. Så kommer driftingen, og jeg synes det ble gjort en fin jobb under Hår & Skjønnhet. Fremover blir det å jobbe opp kontoen steg for steg, få likes, svare på henvendelser, bygge relasjoner og nettverk viktig. Ting må driftes, og det krever innsats. Vi har selv holdt på med å bygge opp instagramkontoen til Hairtalk Extension gjennom de tre siste årene, så jeg mener å vite hva som kreves. I dag har vi 42.700 følgere i Norge, Sverige og Danmark, som er våre markeder, avrunder dag Fredrik Ramberg.

Ting må driftes, og det krever innsats. Vi har selv holdt på med å bygge opp instagramkontoen til Hairtalk Extension gjennom de tre siste årene, så jeg mener å vite hva som kreves. I dag har vi 42.700 følgere i Norge, Sverige og Danmark, som er våre markeder, avrunder dag Fredrik Ramberg. Følg Hairtalk Extension på Instagram: hairtalknorway

Lotte Myrseth kåret til «Årets Influencer»

Juryens begrunnelse: «En influencer som følges av mange og som virkelig engasjerer sitt publikum. Utpreget bruk av flere av Instagrams «nye» funksjoner gjør kontoen svært spennende. Førsteinntrykket av kontoen er fargerikt og moderne, med lekne innlegg og et svært spennende blikk på omverdenen. Årets vinner har en svært personlig stil på arbeidene som publiseres, og bruker seg selv som både fagperson og modell. Det oser av en lettere «undergrunnsstemning» med vågale frisyrer og ganske ville farger, som Årets Influencer klarer å presentere på en meget smakfull måte. Årets Influencer har svært gode tutorials på kontoen og viser høy faglighet i disse, en utmerket måte å engasjere og inspirere sitt publikum».

Årets Influencer har svært gode tutorials på kontoen og viser høy faglighet i disse, en utmerket måte å engasjere og inspirere sitt publikum, uttaler juryen om Årets Influencer Lotte Myrseth. Følg Lotte på Instagram: lottemyrseth

Lotte Myrseth (24) tok svennebrevet hos Bech frisør i Bodø, før hun satte kursen mot Oslo og Bel-Etage, som er hennes nåværende arbeidssted. Hun er kursholder for Frends og ambassadør for Guy Tang Mydentity. Lotte kurser i fargeteknikker over hele landet, både teori og praksis, og lager alle kursene selv.  - Jeg har mange idéer om nye kurs fremover, smiler hun.

nfvb_insta i rask vekst

NFVBs grafiske designer, Kirsti Auke, fikk i fjor høst oppdraget med å vitalisere NFVBs instagramkonto. Det har vært en spennende og lærerik reise, sier hun. - NFVBs målgruppe er norske frisører, hudpleiere, negledesignere og make-up artister. Det har vært utgangspunktet mitt for å utvikle NFVBs instagramprofil, nfvb_insta. Det har vært et inspirerende prosjekt, og jeg synes tilbakemeldingene fra følgerne har vært veldig hyggelige, smiler Kirsti. - De mest populære postene, målt i antall visninger, er bilder fra Årets Frisør, NM og andre inspirasjonsbilder fra norske frisører, som «Drømmesalongen» og norske kolleksjonsbilder. Vi har fått nesten 1.000 nye følgere i løpet av de siste seks månedene. Så vi er på vei oppover. Det kommer nye følgere hver eneste dag, forteller Kirsti, og legger til følgende; - Det vi vet om følgerne, er at 95 % er norske. De utenlandske følgere er fortrinnsvis fra Danmark og Sverige. Den største aldersgruppen er kvinner, hele 87 %, og 33 % befinner seg i aldersgruppen 25-34 år. Jeg jobber med å bygge nfvb_insta videre, med en blanding av inspirasjon og nærhet, som bidrar positivt til å bygge NFVBs omdømme hos eksisterende og nye medlemmer. - Ellers må jeg si at jeg som grafisk designer kjenner meg igjen i den skapergleden og det visuelle fokuset bidragsyterne legger for dagen. Vi jobber tross alt i en kreativ og visuell bransje.

Jeg jobber med å bygge nfvb_insta videre, med en blanding av inspirasjon og nærhet, som bidrar positivt til å bygge NFVBs omdømme hos eksisterende og nye medlemmer, forteller grafisk designer Kirsti Auke. Følg NFVB på Instagram: nfvb_insta

 

Tilbake
Annet Innhold