- Salongeiere, inklusiv meg selv, har fått merke hvordan NFVB sin hjelp virker i praksis. All informasjon og råd har vært til uvurderlig hjelp. Det har gjort at jeg har kunnet holde meg til fakta, og ikke all desinformasjon som har florert på sosiale medier. NFVB har gitt meg trygghet i avgjørelser for bedriften og mine medarbeidere, sier forbundspresident Espen Sævold.
Mange utfordringer
- NFVB bringer våre problemstillinger videre i NHO-systemet. Enklere rutiner for permittering, lønn til våre medarbeidere i permitteringsperioden, kompensasjon for å ha blitt beordret stengt og alle våre andre problemstillinger.
- Jeg anbefaler alle medlemmer å rapportere utfordringer til NFVB og NHO, slik at vi kan hjelpe myndighetene i å ta gode avgjørelser for bransjen og samfunnet vårt. Jeg er trygg på at NHO-systemet vil bringe våre utfordringer direkte til de som er best plassert til å endre praksis.
Hverdagene etter sjokket
- Det største sjokket har nå lagt seg for meg og mine. Nå er vi på vei inn i en fase for å finne rutiner for hverdagene fremover. Alle mine medarbeidere er permittert, inkludert meg selv. Mitt valg er å ikke åpne for produktsalg. Jeg kommer til å jobbe med "kontorsaker" hjemmefra for å hindre eventuell spredning av viruset. Heldigvis er jeg ikke syk eller i karantene.
- Jeg sender gode tanker til alle, og håper at vi om ikke lenge kan være på jobb i verdens fineste yrke, sier NFVB-president Espen Sævold.