Vi har ønsket å ta opp i oss miljøaspektet som gjennomsyrer senteret ned til minste detalj og landet på dette spesielle konseptet, forklarer adm. dir. Øistein Bjørndal i Adam og Eva Gruppen. - Det er ikke til å legge skjul på at det har vært en krevende prosess å bygge salongen. Sentereieren KLP har stilt strenge krav gjennom byggeprosessen for at senteret skulle tilfredsstille egne miljøsertifiseringer. Vi har måttet forholde oss til miljøspesifikasjoner ned til hver minste detalj, fra valg av gulvbelegg og fuger til krav om bruk av LED-belysning. Men resultatet er vi fornøyd med. Det har blitt et unikt salongkonsept gjennomført i god Adam og Eva tradisjon. Cato og Thomas Karpow har stått for den praktiske utformingen, og de har plukket ut stoffer og elementer som løfter frem resultatet til et helhetlig uttrykk. Her er det meste skreddersøm, forklarer Øistein Bjørndal, mens han viser oss rundt i salongens ulike avdelinger.
- Salongen skal appellere til både menn og kvinner, men miljøfokuset på produktsiden er ikke like enkel å gjennomføre. Men vi har vært så bevisste vi kan. I starten tok vi ikke inn deler av Redken-sortimentet fordi de ikke tilfredsstilte vårt krav til miljødokumentasjon. Resirkulering av brukt emballasje fra forbruksprodukter i salongen inngår også i et strengt regime, der vi har måtte dokumentere vår håndtering i henhold til KLPs krav. Kjemien vi bruker renses også spesielt. Her går ingen skadelige stoffer i kloakken, forklarer viseadm. direktør Cato Karpow.