• NFVB
  • KONTAKT
  • For Skoleelever
  • For Rådgivere
  • For Lærlinger
  • For Lærebedrifter
  • Om Svenneprøven
  • NFVB
  • KONTAKT
Back
Butikkdata + sosiale medier = gode muligheter

Butikkdata + sosiale medier = gode muligheter

Butikkdata: Integrasjon - nøkkelen til suksess

 - Kreativitet har blomstret under pandemien, og mange salong- og klinikkeiere har fått øynene opp for en utvidet bruk av datasystemene. Nå kobles systemene opp mot bruken av sosiale medier.


 - Vi måtte tenke nytt under nedstengningen i fjor. Det viktige var å holde løpende kontakt med våre kunder, og vi brukte sosiale medier aktivt i dialogen. Samtidig lagde vi videoer og ga kundene konkrete tips. Aktivitetene ble ledet inn mot vår hjemmeside. Vi jobbet også aktivt med nettbutikken vår. Det ble mye pakking for å si det sånn, smiler daglig leder Siv Unni Oldervik i trondheimsbedriften Stas Hår og Bryn.

Aktivitetene ga resultater

 - Det interessante var at vi faktisk opplevde økt kundelojalitet da vi gjenåpnet i april. Kundene ble knyttet tettere til oss gjennom nedstengningen. Ikke minst opplevde vi å få nye kunder, som et resultat av det vi hadde gjort. Så vi vil definitivt holde trykket oppe i sosiale medier også i tiden fremover. Vi er innstilt på å bruke mye ressurser på dette.

Hun legger til, at datasystemet er et viktig verktøy i den digitale satsningen.

 - Vi har Hano butikkdata, og dette fungerer veldig bra. Fremover vil vi jobbe for å integrere systemene enda sterkere for å øke serviceopplevelsen for våre kunder. 

Knallsterkt

Stas Hår og Bryn har markert seg kraftfullt innad i frisørbransjen. Salongen har blitt nominert til Årets Frisørbedrift flere ganger, og vant prisen i 2017 og 2019. Medarbeiderne har også hevdet seg i flere kategorier i fotokonkurransen Årets Frisør.  Så det er et team som virkelig står på. 

 - Det er først og fremst engasjementet som driver oss. Vi er rett og slett stolte over det vi driver med. Da kommer mye av seg selv. Vi hadde lagt opp til et sterkt budsjett i fjor, og greide å overoppfylle dette, på tross av koronastengningen. Det skal gå bra i år også, selv om det kan bli noen humper på veien, sier Siv Unni.

Stas-eier Siv Unni Oldervik vil integrere datasystemene enda sterkere for å øke kundenes serviceopplevelse. Bedriften er to ganger vinner av Årets Frisørbedrift.

Artikkelen står også på trykk i magasinet FRISØR nr 1 2021

Tilbake
Annet Innhold