• NFVB
  • KONTAKT
  • For Skoleelever
  • For Rådgivere
  • For Lærlinger
  • For Lærebedrifter
  • Om Svenneprøven
  • NFVB
  • KONTAKT
Back
Jo mer du som profesjonell kan om «alt» i denne bransjen, jo bedre kan du behandle, veilede og overføre kunnskap til dine klienter.

Jo mer du som profesjonell kan om «alt» i denne bransjen, jo bedre kan du behandle, veilede og overføre kunnskap til dine klienter.

Bedre bedriftsledelse: Slik får du fornøyde kunder

Det er stor konkurranse i vår bransje, og de fleste klinikkene driver med eksakt det samme. Her er Kathrine Medinas tips til hvordan du kan få trofaste og fornøyde kunder.


Markedet oversvømmes av produktserier og apparater som lover bedre hud.  Som profesjonell behandler er det vanskelig å følge med i jungelen av alt det nye som til stadighet dukker opp. Når ikke du selv klarer å følge med, hvor forvirret må ikke gjennomsnittskundene din være?  De blir konstant eksponert for nye produkter og behandlinger gjennom internett, magasiner og sosiale medier. 

Du må være oppdatert!

Som fagperson er det din plikt å holde deg oppdatert slik at du kan gi dine kunder riktige råd og guide dem i hvilke behandlinger og produkter som vil gi dem best resultat. Jobb derfor med leverandører som gjør det enkelt for deg, og som gir deg opplæring i både produktene og behandlingene. Jo mer du som profesjonell kan om «alt» i denne bransjen, jo bedre kan du behandle, veilede og overføre kunnskap til dine klienter.

Har du hatt en kunde inne på behandling, kan du jo ringe dagen etter å spørre om hun eller han er fornøyd. 

 

Sats på personlig tilpasning! 

Personlig service med spesialtilpassede behandlinger og produkter er et must. Det gjelder også når du deler ut produktprøver. I stedet for å gi ut de samme prøvene til alle, bør du spørre kunden hva han eller hun ønsker å forbedre og hvilken tekstur de liker. Gi dem så en produktprøve tilpasset deres hudtilstand. På den måten kan det hende at kunden kommer tilbake og kjøper nettopp det produktet du ga ut prøve på.

Personlig tilpasning går også ut på å følge opp kundene når de ikke er i klinikken. Har du hatt en kunde inne på behandling, kan du jo ringe dagen etter å spørre om hun eller han er fornøyd. 

Tilbake
Annet Innhold