• NFVB
  • KONTAKT
  • For Skoleelever
  • For Rådgivere
  • For Lærlinger
  • For Lærebedrifter
  • Om Svenneprøven
  • NFVB
  • KONTAKT
Back
Fab.Lounge Medispa med Mariann Edland i spissen er kåret til Årets Hudpleiebedrift 2022. Nå inviterer NFVB til konkurransen Årets Hudpleiebedrift 2023.

Fab.Lounge Medispa med Mariann Edland i spissen er kåret til Årets Hudpleiebedrift 2022. Nå inviterer NFVB til konkurransen Årets Hudpleiebedrift 2023.

Årets Hudpleiebedrift: Fab.Lounge setter standarden

Fab.Lounge Medispa er et velværeunivers i ordets rette forstand. Behandlingstilbudet er enormt, med gjennomført høy faglig standard. Bedriften er også kåret til Årets Hudpleiebedrift av NFVB. - Det føltes som en veldig god anerkjennelse etter 13 års hardt og målrettet arbeid for å skape en sunn og god bedrift med trygge og kjekke arbeidsplasser, sier daglig leder og innehaver Mariann Edland.  


Norgesmesterskapene og den store prisfesten i mars viser bransjekraft.  Det er både et showroom og en unik møteplass for hudpleiere, frisører og andre i skjønnhet og velværebransjen.  Mariann Edland opplevde naturlig nok at opplevelsen hadde et høydepunkt på Prisfesten 2022.

- Prisfesten på The Hub var fantastisk på alle måter. Konkurransene på formiddagen var spennende. Det å se så mange dyktige terapeuter og frisører få utfolde sine kreative evner var en glede å se på, og resultatene de leverte var fantastiske.  Show og prisutdeling på kvelden var veldig profesjonelt, og hele kvelden var WOW fra begynnelse til slutt, med alt som skjedde fra scenen til maten og service i salen.

 - Det å se over 700 festkledde deltagere hylle hverandre slik var en glede og utrolig kjekt for de 12 av våre 37 ansatte som fikk en unik helaften de sent vil glemme. Det at vi så ble utropt som vinnere av Årets Hudpleiebedrift toppet selvfølgelig hele dagen.

Se video

 Det å bli kåret til Årets Hudpleiebedrift betyr mye for motivasjon og anerkjennelse. 700 bransjekolleger heiet frem Fab.Lounge på The Hub.

Stolthet og glede som Årets Hudpleiebedrift 

Mariann gir uttrykk for at det var en fantastisk glede å ta seieren hjem til Stavanger, og hun retter en stor takk til alle sine fantastiske ansatte og kunder som har vært med på å gjøre dette mulig.

 - Etter to år med korona føltes denne seieren utrolig godt, etter mange og store utfordringer med nye rutiner som måtte tilpasses det smitteregimet vi har levet med de siste to årene.

 - Det har vært et samstemt og rungende hurra og glede fra alle sammen på vegne av bedriften. Alle våre ansatte jubler og er stolte over å være en del av vinnerlaget, og at all hard og tålmodig jobbing gir belønning til slutt. Kunder, venner og familie melder tilbake at dette var en veldig fortjent anerkjennelse.  Det føler vi som eiere også, i all beskjedenhet, etter mange års jobbing for å perfeksjonere oss på alle plan og spre glede hver dag blant ansatte og kunder.


Meld deg på:

 - Det har vært et samstemt og rungende hurra og glede fra alle sammen på vegne av bedriften. Alle våre ansatte jubler og er stolte over å være en del av vinnerlaget, og at all hard og tålmodig jobbing gir belønning til slutt. Kunder, venner og familie melder tilbake at dette var en veldig fortjent anerkjennelse.

Krevende konkurransekriterier

Juryens vurdering av bedriftene i konkurransen er ganske omfattende. Det går fra økonomi, kommunikasjon og arbeidsmiljø, til bærekraft, samfunnsbidrag og omdømme. Det ble også spurt om erfaringer og lærdom gjennom pandemien. Gjennom en totalvurdering ser man bedriftens arbeid og resultat. For NFVB er det viktig både at bransjen har bevissthet om kriteriene, og at noen bedrifter kan være «fyrtårn» for andre.

 - Vi ønsket selvfølgelig å vise oss fra vår beste side og satte sammen en liten arbeidsgruppe på tre personer hvor vi evaluerte alle spørsmål og krav fra NFVB.  Alle svar og kriterier som ble avkrevd, som statistikker, regnskap og spørsmål om drift, har hjulpet oss til å få en enda bedre oversikt over hva vi allerede gjør rett og hvor vi fremover kan forbedre oss, forteller Mariann.

 - Seieren skaper et enda sterkere samhold, mer stolthet og glede i arbeidshverdagen. Det føles jo selvfølgelig utrolig godt for den ansatte å vite at man hver dag står opp og går på jobb til Norges beste hudpleiebedrift.


En læringsprosess

Mariann mener konkurransedeltakelse setter fokus på forbedringsmuligheter.

 - Det å delta i en slik konkurranse gjør at du må gå igjennom alle små detaljer i din egen bedrift for å finne alt som er bra, og da vil du i samme prosess også oppdage ting som kan forbedres.  Det gir deg en ekstra push og giv når du vet at det endelige resultat handler om å vinne bransjens gjeveste og mest seriøse pris.

 - Det kreves en del arbeid å besvare alle spørsmål og kriterier i besvarelsen, og det må derfor settes av god tid og jobbes systematisk for å kunne presentere en riktig og troverdig besvarelse for at juryen skal kunne kåre den riktige vinneren.

 - Det gir en egen stolthet og glede over at juryen ser bedriftens profesjonelle ledelse, driftskultur og at den er med på å løfte frem faget og bransjens omdømme, men ikke minst at de ser at trivsel og kultur er alt for å lykkes som et team, sier Mariann.

- Vårt mål og mantra som eiere har i alle disse årene vært å skape en trygg og kjekk arbeidsplass for våre ansatte der vi selv kunne tenke oss å jobbe!  Trygghet for våre ansatte og god kulturbygging er en av nøklene til Fab.Lounges suksess.

Bygger en kompetansebedrift

Gjennom snart 14 år med forsiktig og kontinuerlig vekst i omsetning og antall ansatte, har Fab.Lounge fått et godt renomme i bransjen som et kvalitetsbevisst, profesjonelt og veldrevet kompetansesenter for hudpleie og andre fagområder innen skjønnhet og velvære.  Det krever ikke minst bevisst arbeid med rekruttering, faglig utvikling og personaltrivsel.

- Vårt mål og mantra som eiere har i alle disse årene vært å skape en trygg og kjekk arbeidsplass for våre ansatte der vi selv kunne tenke oss å jobbe!  Trygghet for våre ansatte og god kulturbygging er en av nøklene til Fab.Lounges suksess. Vi har alltid vært en rekrutterende bedrift for å få nye medarbeidere inn i vår bransje ved å skape glede og engasjement rundt alle fagfelt i bedriften. Fab.Lounge er en multikulturell bedrift med mange nasjonaliteter som skaper et mangfold, kunnskap og nye ideer fra alle verdens kanter. Vi ønsker å bidra, hjelpe og gi trygge og seriøse arbeidsplasser med god opplæring også for våre nye utenlandske arbeidstakere, sier Mariann og legger til at Fab.Lounge i mange år har hatt et tett samarbeid med NAV for å gi jobbtrening og arbeidserfaring til unge arbeidssøkende. Dette samarbeidet har resultert i utvikling av fantastiske medarbeidere og fast ansettelse, forteller hun.


Hemmeligheten bak en god hverdag

Fra første dag av ansettelsen er hovedfokus på at den ansatte skal være en snill og hjelpsom kollega og vite at hemmeligheten for å skape en god hverdag for seg selv ligger hos den enkelte ved alltid å være den beste versjonen av seg selv, forteller Mariann. 

- God team-mentalitet er bygget opp over lang tid.  Vi utvikler en kultur som gir ansatte opplevelsen av at det er godt å gå på jobb. Vi vil videreutvikle en helsefremmende arbeidsplass ved å øke trivsel og engasjement. Vi skal ha de beste fagfolkene på alle våre tjenester, og være gode på kvalitet og prosedyrehåndtering.  Alle skal til enhver tid være topp motiverte, fordi vi ønsker å gi våre kunder den beste opplevelsen og de beste resultatene. 

- Vi har ofte ulike teambuilding-aktiviteter, som turer, bowling og sosiale sammenkomster. Dette er noe de ansatte setter utrolig stor pris på. De er også utrolig flinke til å ta egne initiativ, som å invitere hverandre med en liten tur på kafe etter jobb eller å ta en lengre tur. Hos oss er vi en stor gjeng med venner.


Profesjonalitet og kunnskap

Svaret på om en bedrift lykkes ligger i om kundene er så fornøyde at de kommer igjen og igjen. Fab.Lounge har god tilstedeværelse på hele «kundereisen».

 - Det skal legges vekt på hele kundereisen fra førsteinntrykket til oppfølgingen. Ved ankomst har man gratis parkering rett ved inngangspartiet og møtes med en innbydende og fin fasade. Inn forbi døren har klinikken et stort, lekkert og imøtekommende resepsjons-/butikkområde med wow-faktor. Kunden blir møtt av smilende, imøtekommende og profesjonelle ansatte som vil gi deg en fin start på din kundereise videre i klinikken. Vi vil alltid gjøre det beste vi kan for at kunden vil komme tilbake på en ny reise med oss. Profesjonalitet og kunnskap er nøkkelen til suksess, mener Mariann.

 - Ved introduksjon og vurdering av nye produktserier eller behandlinger er de ansatte alltid spurt og rådført i forkant om deres mening og innspill. De ansatte får også selv bidra med utvikling av hudpleier, spabehandlinger, spesialtilbud etc. på vegne av bedriften.

Faglig utvikling

Fab.Lounge ønsker at alle ansatte har best mulig kunnskap om både produkter og behandlinger. 

 - I tillegg til interne gjenoppfriskningskurs, samt kursing i nye produkter og behandlinger, oppfordrer Fab.Lounge også alle ansatte til å søke kompetanseheving på eget initiativ, hvor salongen dekker kostnader for kurs, reise og opphold hvis dette kreves.

 - Ved introduksjon og vurdering av nye produktserier eller behandlinger er de ansatte alltid spurt og rådført i forkant om deres mening og innspill. De ansatte får også selv bidra med utvikling av hudpleier, spabehandlinger, spesialtilbud etc. på vegne av bedriften. Vi hører alltid på ansattes tips og ønsker hvis nye produkter eller behandlinger ønskes. Da setter vi ned en arbeidsgruppe som sammen med ledelsen evaluerer om dette er noe for oss, forteller Mariann. Fab.Lounge er ofte til stede på messer i inn og utland for å hente ny inspirasjon og plukke opp nyheter blant gode produkter og behandlinger som kan passe klinikkens kunder. 

- Vi streber alltid etter å kunne tilby det beste til våre kunder i alle våre avdelinger, smiler Mariann.


På andre arenaer

For Fab.Lounge er det viktig å vise seg frem på seriøse og sunne arenaer.

 - Vi prøver å vise oss på litt andre arenaer hvor vi også fremmer sunnhet, så vi er i dag stolt sponsor av Sola Håndball og er Camilla Herrem sin private sponsor. Camilla Herrem er en glede å jobbe sammen med og er et fantastisk ansikt for Fab.Lounge.

 - Vi er også partnere i Sola Golf, der vi arrangerer årlig Norges største golfturnering for damer. En kjempesuksess med 120 sprudlende damer. Her har vi med våre flotte leverandører som stiller med premier, og sammen lager vi et unikt arrangement.

Alt av vippe og brynsstyling er alltid populært.

Kundenes favorittbehandlinger

- Kundene våre er ekstra glad i våre signaturbehandlinger til ansikt, hvor vi har spesiallaget behandlinger som er best for alle og med høyt fokus på velvære og egentid. 

- Alt av kosmetiske injeksjoner, laser, negler og fotbehandlinger er veldig populært. Vi har også veldig dyktige massører og spesialister på microblading. Alt av vippe og brynsstyling er alltid populært.

- Det finnes ca. 350 forskjellige behandlinger på Fab.Lounge. Det er derfor vanskelig å plukke ut enkelte favorittbehandlinger, men vi ser jo noen sesongbetonte svingninger, der for eksempel noen behandlinger topper seg før sommeren, som fotpleie og kroppsbehandlinger.


Trender må evalueres

I dagens marked finnes det utrolig mange flotte merker med nye, banebrytende teknologier både i produkter og behandlinger. Men det er også viktig å være tro mot det vi allerede mener er bra, og ikke ukritisk bare skifter for å hoppe på en ny trend.  Vi evaluerer alltid det nye som kommer, men hvis vi har noe som fungerer bra og som kundene elsker, ser vi selvfølgelig ingen grunn til å bytte.

Artikkelen står også på trykk i NFVBs magasin SALONG Hud & velvære nr 2/2022.

Tilbake
Annet Innhold