- Kampanjen "All Hair is Welcome" lanseres for å tydeliggjøre Amikas standpunkt i samfunnet, slik at kundene ikke bare verdsetter selve produktet, men også kan relatere seg til varemerket på et følelsesmessig og personlig plan, fremholder Brand President Chelsea Riggs i Amika.
Det Brooklyn-baserte selskapet Amika var å regne som en outsider i bransjen ved oppstarten i 2007, med sitt diversifiserte og fargerike syn på hva som ble regnet som vakkert. Nå skal budskapet tydeliggjøres.
- Vi er kjent for våre lekne forpakninger og effektive produkter, men vi følte at våre intensjoner og målsettinger ikke ble tydeliggjort, forklarer Brand President Chelsea Riggs i Amika.
Det ga støtet til kampanjen "All Hair is Welcome".
- Vi startet som outsidere ved å betrakte skjønnhetsbransjen gjennom en annen linse, det være seg synet på alder, hårtype, eller hudfarge. Selv om vi har utviklet oss mye siden starten i 2007, er vårt DNA det samme. Vi vil derfor tydeliggjøre Amikas standpunkt, slik at kundene ikke bare verdsetter selve produktet, men også kan relatere seg til varemerket på et følelsesmessig og personlig plan. Være inkluderende, hylle mangfoldet og verne om vennskap, sier Chelsea Riggs.
Kampanjen kan følges på Amikas sosiale medier.