• NFVB
  • KONTAKT
  • For Skoleelever
  • For Rådgivere
  • For Lærlinger
  • For Lærebedrifter
  • Om Svenneprøven
  • NFVB
  • KONTAKT
Back
<br/> - Min glød og interesse for moten og faget er sterkere enn noen gang. Jeg håper disse bildene kan inspirere til masse flott arbeid, hvor modeller i alle aldre er godt representert, sier Terje Leivseth.


- Min glød og interesse for moten og faget er sterkere enn noen gang. Jeg håper disse bildene kan inspirere til masse flott arbeid, hvor modeller i alle aldre er godt representert, sier Terje Leivseth.

Age of Beauty

 - La oss feire Age of Beauty og virkelige kose oss med fremtiden. I denne fotoshooten har vi prøvd å vise litt inspirasjon fra 70, 80 og 90-tallet når det gjelder hår og styling. Vi har blandet litt om og mikset litt på alderen, med kreative og morsomme variasjoner som kan passe til alle aldre. Håper dere liker det, sier Terje Leivseth.

Av: - NFVB
Sist oppdatert: 2021-11-10T16:47:36.0000000Z

Terje har lang fartstid som frisør, stylist, kursholder og inspirator. Han håper det blir en trend med voksne modeller og lekne frisyrer med inspirasjon fra flere stilretninger. 

 - Hvem er våre kunder, og hva ønsker vi å jobbe med? Etter mange år i bransjen så har jeg merket meg et stort behov for fokus på våre litt voksne kunder. Dette er det alltid etterspørsel etter fra frisørene når vi holder kurs, forteller han. 

 Ut av aldersboksen

 - Vi har tidligere vært litt fanget i normer om hvordan man skulle se ut når man nådde forskjellige milepæler i livet. Nå har vi på en måte kommet oss litt bort ifra disse boksene, og kan være mye mere åpen for å jobbe på kryss av gamle normer. 

  - Jeg ser at hele motebildet har skiftet, og fokuset er faktisk blitt litt mere på de som vi liker å kalle modne/voksne kunder. Jeg ser også en klar sammenheng med at folk er friskere, sprekere og bruker samme medier som den yngre aldergruppen gjør.  Interessen for stil og mote blir ikke noe mindre med årene, og vi ønsker absolutt ikke å stå igjen på perrongen når toget går. 

Større variasjon, mer kreativitet

 - Vi har mye større variasjon blant kundene, og mulighetene for å være kreative er sterkere enn noen gang. Vi blir voksne og modne, men aldri kjedelige. Så jeg oppfordrer alle til å omfavne de mulighetene vi har. Blande nye og gamle trender og stiler - og skape det nye! 


Bildene står også på trykk i magasinet FRISØR nr. 3 2021.


>>> Inspirasjon: Du finner alltid nye impulser nederst på nfvb.no

>>> Kreativ utfordring: Bli med i fotokonkurransen Årets Frisør 2022!

 

Tilbake
Annet Innhold