• NFVB
  • KONTAKT
Back
 - Herrekundene er kjempeviktige for oss De utgjør rundt 50 % av vårt kundegrunnlag, og vi jobber aktivt med å utvikle tilbud skreddersydd menn. Både for Sayso og Nikita Hair har vi eksempelvis utviklet en style­guide for menn, med litt ulik profil. Her gir vi dem inspirasjon til ulike klipper, og tips til pleie og vedlikehold, forteller Brand Manager Sayso og Nikita Hair Norden, Stine Viig Sparboe.

- Herrekundene er kjempeviktige for oss De utgjør rundt 50 % av vårt kundegrunnlag, og vi jobber aktivt med å utvikle tilbud skreddersydd menn. Både for Sayso og Nikita Hair har vi eksempelvis utviklet en style­guide for menn, med litt ulik profil. Her gir vi dem inspirasjon til ulike klipper, og tips til pleie og vedlikehold, forteller Brand Manager Sayso og Nikita Hair Norden, Stine Viig Sparboe.

Skal vinne millennialsgenerasjonen

- Konseptet til Sayso Hair & Style har vært en stor suksess, og nå ruller vi ut flere salonger både i Sverige og Norge. Dessuten gjennomfører vi en synlig fornyelse og redesign av Nikita Hair kjeden. Vi skal gi våre kunder «a great feeling», og da må vi utvikle våre konsepter, smiler Brand Manager for Raise i Norden, Stine Viig Sparbo.

- Lanseringen av Sayso har blitt veldig positivt mottatt og gitt oss innpass på steder vi ikke har vært representert tidligere. Vi har truffet en nerve i markedet og får ukentlig tilbud fra utleiere som ønsker oss inn i sine lokaler, fremholder Stine Viig Sparbo. Hun legger til at planene for videre ekspansjon ligger klare. - Vi har høstet erfaringer fra åpningen av den første Sayso-salongen i Norge på Storo Storsenter, og vi åpner nå tre helt nye nye Sayso salonger i Norge: Sayso Amfi Moa, Sayso Jærhagen og ikke minst Sayso Tøyen Torg, som åpner 8. desember. Den siste åpningen er ekstra spennende.  Her beveger vi oss inn i et lokalområde vi ikke har noe erfaring med tidligere. Salongen ligger også på gateplan og ikke i et kjøpesenter. - Vi har planer om å åpne 15 Sayso-salonger i Norge i første omgang. Noen vil være konverteringer av HairShop salonger og noen vil være nyetableringer. I Sverige er vi også i rute. Etableringen av Sayso på Mall of Scandinavia i Stockholm har vært en suksess, og vi har tre nye Sayso salonger under etablering i Sverige. Ved utgangen av 2019 kommer vi til å ha i overkant av 40 Sayso-salonger totalt i Norge og Sverige, oppsummerer Stine.  

Opplevelser og stimulanser

Sayso byr på en helt annen profil enn Raise Gruppens tradisjonelle kjedekonsepter. Vi besøkte salongen på Storo da den ble åpnet, og opplevde at den var smart, fresh og tidsmessig. Stine Viig Sparbo trekker frem noen elementer i konseptet. - Sayso er en salongkjede for millennials-generasjonen, som kjennetegnes ved å være opptatt av innovasjon, kvalitet, tilgjengelighet og det å tørre å være seg selv. De stiller store krav og jakter på opplevelser. Med dette kjedekonseptet har vi blitt attraktive for kjøpesentereiere, fordi vi nettopp tilfører noe nytt for yngre kunder som jakter på nye opplevelser og stimulanser. I netthandelens tid, med pressede marginer for tradisjonell varehandel, må man bruke andre virkemidler for å få konsumentene inn i sentrene. Det opplever vi at kjøpesentereiere mener Sayso bidrar til, forteller Stine Viig Sparbo. Men det er ikke bare innpakningen som skiller Sayso fra andre frisørkonsepter. - Resultatene og håndverket må selvsagt ligge i bunn, men vi er også ute etter å gi en totalopplevelse som skiller oss fra andre frisørsalonger. Vi har løpende aktiviteter som bygger opp under dette. Vi vil gi våre kunder en opplevelse av velvære, gjøre salongbesøket til noe mer enn et sted du klipper deg. Det er viktig for oss.

Pappa lærer å flette - Nikita Hair, Storo 8. november. - I dagens samfunn med mange alenepappaer og fedre som er like ansvarlig for å bringe barna i barnehagen og på skolen, ville vi slå et slag for dem. I anledning farsdagen inviterte vi pappaer til et flettekurs, der ambisjonene var å gjøre dem like gode i styling som mammaer. Vi har ikke sett noen lignende aktivitet på kjøpesentre. Dette var et feelgood arrangement som mange satte pris på. Ikke minst er det en god anledning til å oppmuntre fedre til å tilbringe mer tid sammen med barna sine gjennom hårstyling, smiler Stine Viig Sparbo.

Løfter Nikita Hair til neste nivå

Mens Sayso representerer noe nytt og innovativt, røktes merkevaren Nikita Hair med omhu. Men også denne kjeden gjennomgår nå et hamskifte. Det hele startet med åpningen av pilotsalongen Nikita Hair i Majorstukrysset i Oslo i fjor. Profilmessig bød den på et mer ekslusivt preg enn det man er vant til.  Det har også vært helt bevisst, forteller Stine. - Spa og velvære er viktige ingredienser i utviklingen av Nikita Hair. Kundene stiller større krav til opplevelser, de forventer mer og vil begeistres. Vi må gi dem noe nytt. I hektiske hverdager med mye forventningspress, trenger folk litt tid for seg selv, gode opplevelser og følelsen av å bli sett. Det skal de få hos Nikita Hair. Kjeden er nå inne i en spennende utviklingsperiode. 22. november gikk  startskuddet for «nye» Nikita Hair. Det nye konseptet Inviting & Exiting ble lansert da Nikita Hair CC Hamar åpnet dørene. Den peker ut retningen i fornyelsen av de øvrige Nikita Hair salongene. - Et bevisst grep vi har tatt, er å integrere shop-delen med behandlingssonen for å gjøre kunden til en del av opplevelsen. Front face av salongen skal være lys, inviterende og levende. Digitale løsninger, try-me elementer og unike produkter fra våre egen serie Eleni & Chris er det som møter deg først. Lenger inn i salongen møter kundene en rolig motvekt til alle impulseren du opplever i en travel hverdag. Sobre toner, tre og lin skaper varme og trivsel, mens metaller, stål og aluminium gir en følelse av modernitet, forklarer Stine Viig Sparbo, og legger til følgende; - Ekte frisørglede handler om stolhet for frisøryrket, passion for hår og for faget, og gi kundene en særdeles god service slik at de får «a great feeling». Det er kjernene i vår virksomhet, avrunder Stine Viig Sparbo.

Annet Innhold