• NFVB
  • KONTAKT
  • For Skoleelever
  • For Rådgivere
  • For Lærlinger
  • For Lærebedrifter
  • Om Svenneprøven
  • NFVB
  • KONTAKT
Back
- Vi har bygget opp virksomheten sten på sten. Vår styrke er å tilby et høyt servicenivå, skreddersydde behandlinger og behagelige omgivelser. Nøkkelen til vår suksess er kvalitet på alle ledd, sier Heidi Hafslund.

- Vi har bygget opp virksomheten sten på sten. Vår styrke er å tilby et høyt servicenivå, skreddersydde behandlinger og behagelige omgivelser. Nøkkelen til vår suksess er kvalitet på alle ledd, sier Heidi Hafslund.

Kundene krever resultater

 - Skal du lykkes i denne bransjen må du ha dyktige, tillitsskapende medarbeidere som har solid fagkunnskap i bunn, fastslår gründer og partner i Cocoon Personal Skin Concept, Heidi Hafslund. Sammen med medeierne Pia Vik og Ying Chik har hun bygget opp Cocoon til å bli et av Oslos mest fremgangsrike hudpleiekonsepter.


Vi legger vekt på at kundene skal føle seg hjemme og godt ivaretatt. Vi er veldig terapeutorientert, for å si det sånn. Dette er en krevende bransje, og nøkkelen til å beholde kundene er å sikre kvaliteten i alle ledd. Erfarne terapeuter har vært avgjørende for å lykkes, og vi har alle lang bransjeerfaring, sier Heidi Hafslund. Vi traff henne i avdelingen på Vinderen i Oslo. - Ja, vi har fulle lister, så det er ikke mange pausene, smiler hun og geileder oss inn i lokalene. Etter snart fem års drift av avdelingen på Vinderen, kan det oppsummeres at det har vært en god utvikling for gründerne og eierne av Cocoon Skin AS. - Vi er tre gründere, Pia Vik, Ying Chik og meg selv. Det er fint å være tre som deler på ansvaret. Det gir oss en fleksibilitet og trygghet når vi driver to avdelinger. Men vi har også hatt drahjelp i oppstartfasen av denne avdelingen. Flere av våre kunder i avdelingen på Skøyen bor i området Vinderen/Holmenkollen og setter pris på en kortere reisevei.

Terapeutene skal skinne

 - Teamet i Cocoon Personal Skin Concept er som en stor familie, og vi er opptatt av å løfte frem hver enkelt medarbeider, forteller Heidi. - Da vi startet opp Cocoon hadde vi lyst til å lage egne signaturmenyer, som et supplement til standardmenyene. Det gjør at vi kan tilby kundene et stort spekter i behandlinger. Vi er opptatt av å la terapeutene skinne, la hver enkelt jobbe med det de er best på, og la dem utvikle en distinkt signatur. Det styrker Cocoon Personal Skin Concept som merkevare.  

Bevisste kunder 

Profesjonell hudpleie har gjennomgått en rivende utvikling gjennom de siste årene. Bevisstheten blant kundene har også økt, forteller Heidi. - Et stort flertall av våre kunder er det jeg vil beskrive som viderekomne. De er bevisste på hudhelse, og villig til å bruke tid og penger på å ta vare på og styrke huden. Vi tilbyr resultater og en profesjonell opplevelse. Det har gitt oss trofaste kunder. Vi har mange eksempler på kunder som har gått hos oss i 10 - 20 år, og det tar vi som en bekreftelse på at vi jobber riktig. Signaturbehandlingene er utviklet over tid, og Cocoon tilbyr i dag alt fra kropps- og ansiktbehandlinger, til fillere, manikyr og pedikyr. Alt innbakt i en profesjonell, trygg ramme. - Men man må ikke stå stille. Jeg er nok det mange vil kalle en «fagnerd», og bruker gjerne kveldene til å google opp ting jeg vil sjekke ut på fagfora. Vi drar også på messer og holder oss oppdatert gjennom våre leverandører. Det er avgjørende at man holder seg faglig oppdatert.

 - Kundene skal få en eksklusiv og behagelig opplevelse når de oppsøker Cocoon.

 

Eksklusiv profil

Cocoon Personal Skin Concept sikter seg inn mot bevisste og resultatorienterte kunder. Avdelingen på Skøyen byr kundene på en innbydende og eksklusiv atmosfære, med store behandlingsrom, god takhøyde, eget resepsjonsområde og utstillingsområde for salgsprodukter. Signaturlampen og profilen som er bygget opp på Skøyen er videreført i avdelingen på Vinderen. - Kundene skal få en eksklusiv og behagelig opplevelse når de oppsøker Cocoon. Det ligger i bunn, og vi har videreført denne profilen på Vinderen. Flere av kundene våre på Skøyen er bosatt i området Vindern og Holmenkollen. De så positivt på at vi nærmet oss dem geografisk, men vi visste at de hadde forventninger om de samme kundeopplevelsene, og jeg synes vi har fått en sømløs løsning som fungerer godt, oppsummerer Heidi.

Avdelingene på Skøyen og Vinderen byr begge på smakfulle omgivelser og en avslappende atmosfære. Cocoons signaturlampe finnes i begge avdelingene.

 

Tommel opp for fagbrev

Cocoon Personal Skin Concept er medlem i Norske frisør- og velværebedrifter, NFVB.  Heidi Hafslund mener man trenger en bransjeorganiasjon i ryggen for å utvikle bransjen. - Grunnen til at vi har meldt oss inn i NFVB, er først og fremst at vi ser behovet for å drive bransjepåvirkning, og ikke minst støtte NFVB i det arbeidet de gjør for hudpleieutdanningen.  Prosjektet Fagbrev for hudpleiere er viktig. Jeg sitter selv i prosjektgruppen, og kommer med mine innspill. - I fagbrevordningen ligger det at man får innført læretid for hudpleiere. Det trenger vi, fordi det er krevende for nyutdannede å gå rett inn i rollen som selvstendig hudpleier. En lærlingordning vil også innebære lærlingtilskudd for lærebedrifter. Det gjør at vi vil få betalt for den opplæringen vi driver i dag, og vil være et viktig bidrag til å bedre bedriftenes lønnsomhet.

Veien videre

Cocoon Personal Skin Concept er en etablert merkevare. Heidi er forsiktig når det gjelder å flagge fremtidsplaner, men sier kryptisk at man ikke har låst seg til de to avdelingene som nå ligger i systemet. - Vi skal utvikle oss, men vi trenger i så fall de riktige lokalene. Vi er avhengige av å drive med produktsalg og trenger eksponering på gateplan. Samtidig har vi fokus på hva som skal til for å drive lønnsomt. Vi kan ikke betale husleie som ikke er bærekraftig.

Tilbake
Annet Innhold